vad är skönhet(låtersomenpoetbahjaaaaaaaahmmh.)

Känner hur min privata blogg mer blivigt en skriva ut mig blogg på. Men aja.
-
Har tänk den senaste veckan på hur tråkig världen är. För att en människa ska vara vacker eller snygg, måste den se ut som alla andra. Perfekt näsben, fina kindben, perfekta kurvorna, långt vågit hår. Att det är det som kallas vackert? Alla strävar efter samma utseénde. Det hela blir ju bara så himla tråkigt. Varför måste man se ut som alla andra för att platsa in. Tänk om alla bara fick vara som dom föddes. Inga bantnings tips. Inga smink reklamer eller skönhets ideal som spikar in i våran huvuden att vi ska vara perfekta. Men vad är perfekt då? Är det värkligen att se ut som en docka och se ut som en i mängden? Vem var det ens kom på ordet ''perfekt''? Inget är perfekt. Om en rund tjej med ansiksmålning och grönt hår skulle gå förbi er på gatan skulle ni väll tänka tanken. ''Vilken konstig tjej, varför vill man se ut så?'' Eller ngt liknande. Jag ska inte säga att tankarna inte stöter till mig också. För det gör dom ju. Men det hemska är att den tjejen blir sne kollad på bara för att hon inte ser ut som alla andra. Hon fyller inte upp dom skönhetskraven för dagens sammhälle. Varför kan inte folk få vara som dom är egentligen? Att följa din egna vilja är underskattat.

Bjuder på dessa bilder och bevisar att jag har mina fula(re) sidor jag med. hahhaha..


Kommentarer
Postat av: Helen00z

Aaaaaaaw! Äntligen någon som förstår mig.

2011-04-22 @ 19:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0