dag 3 - jag ogillar

- Skönhets ideal. Förstår inte rikigt meningen med att alla vill se likadana ut. Visst så är jag kanske inte den som sticker ut osv. Men jag tycker iaf det är fett lame med mode och pinnsmala modeller. Det finns ju faktiskt inget bra med det. Helena berättade en gång att dom hade gjort ngn undersökning i ngt land och efter att tv'n började användas så blev det myyycket vanligare med deprimation bland kvinnor.

- Onödiga komentarer.
Alltså komentarer som bara är onödiga och kränkande. Det är nästan läskigt hur bara några ord kan sänka ens självförtroende. Alltså, visst på måste man kunna vara ärlig och kanske säga vad man tycker i vissa lägen och kunna ge kretik, med det finns ju faktiskt en gräns på när det kan bli för mycket kretik. Svara ärligt om någon ber om ett ärligt svar. Kom inte med onödig kretik som ingen bett om.

Tror nog det är det jag ogillar mäst av allt. Förutom orättvisa och dåliga vänner. Klart det finns små saker man kan störa sig på ibland, men jag försöker att inte lägga ner energi på att ogilla saker i onödan.


Kommentarer
Postat av: Helena

Aaaaaaaaaaw, du lyssnar på det jag säger <33333333

2011-08-31 @ 17:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0